Nepište reklamy jinam, než do rubriky pro to určené!!-Sem-!

Zdravá výživa a zdraví

Trochu malinek, na chuť:)

14. října 2008 v 20:15 | Barusqa♥

Ovoce:)-pravda o něm:)

9. září 2008 v 17:42 | Barusqa♥
http://www.mixxx.cz/files/u5/ovoce.jpg
Všechno ovoce podávejte řádně umyté, mnohdy je lepší je na chvíli ponořit do vody, aby se uvolnily všechny možné nežádoucí látky. Osušte je a teprve po tom podávejte. Nikdy nepodávejte takové ovoce, které byste sami nejedli.

Děti jako ovoce:)

8. srpna 2008 v 13:35 | Barusqa♥

Ovoce - picty

6. srpna 2008 v 19:39 | Barusqa♥

Historie čokolády, mňam:)

28. července 2008 v 20:29 | Barusqa♥
Když Kryštof Kolombus objevil Ameriku, nejen že netušil, že objevil nový kontinent, ale také netušil, že tím také vytvořil předpoklad k objevu "čokoládového světa". Dějiny čokolády začaly až 15. března 1519, kdy dobyvatel Hernando Cortéz přistál u mexických břehů. Když se Cortéz zmocnil kvetoucí říše Aztéků, nalezli španělští vojáci v paláci císaře Montezumy velké zásoby kakaových jader Z nich byl pro císaře a jeho dvůr připravován nápoj a placky chocolatl. Tuto drahocennou potravinu připravovali tak, že boby sušili na slunci, pak pražili, odstranili z nich slupky a drtili mezi kameny. Vzniklou hmotu mísili s vanilkou a jiným kořením a sladili medem. I když tento hustý nápoj zdaleka nebyl tak lahodný jako kakao které pijeme dnes, byl to nápoj velmi vzácný a pít ho mohli jen vyvolení. Také samotné boby - získávané z kakaovníku (ty původně rostly jen v pralesích Jižní Ameriky) - byly velmi drahé a sloužily i jako platidlo: za 10 bobů byla dobrá večeře, za 100 statný otrok.

Kalorická tabulka zeleniny

6. července 2008 v 10:39 | Bára a spol.

Kalorická tabulka zeleniny (na 100 g/zhruba kJ)

Rajčata90
Brokolice135
Paprika80
Salát50
Ředkvička50
Pórek125
Mrkev140
Cuketa75
Cibule165
Hrách170
Celer110
Fazolové lusky150
Okurky50
Pažitka180
Česnek460
Petržel - nať185
Kedlubna90
Petržel - kořen170
Špenát75
Křen266
Hlávkové zelí80 - 120
Kapusta90 - 120

Diety a zdravá výživa

13. června 2008 v 17:38 | Bára
Rozhodně nedržte hladovky, je to velmi nebezpečné, ale poraďte se s dietologem nebo lékařem! Naučte se hodně pít neperlivé vody, jíst ovoce a zeleninu. Některé ovoce je sladší než ostatní, třeba banán má v sobě velký obsah sacharidů, které obsahují okamžitou energii, potřebnou pro správný výkon. Cukr obsažený třeba v čokoládě je takzvaně špatný, to je ten po kterém se tloustne, čokoláda má navíc velký obsah tuků, takže velmi opatrně s konzumací této potraviny. Základní jednotkou života jsou už zmíněné tuky, ty potřebujeme v podstatě ke všemu. Bílkoviny, obsažené třeba ve vajíčkách či jogurtech jsou důležité na kosti, chrupavky a zuby. Musíte si při koupi potravin prohlédnout zadní obal a zjistit že: daný výrobek nebá v sobě více než 40% tuků ani cukrů a více bílkovin. Počet KJ za den by měl čítat okolo 5000, na potravinách je napsáno kolik daná potravina má KJ. Tak pěkně počítejte, alespoň si procičíte matiku, děcka...
Citronky obsahují důležitý vitamín C a A, také další důležité složky.
  • Dieta by měla být pod křídly dietologa nebo doktora, jinak to může špatně skončit...
  • Jinak je několik druhů diet, třeba rýžová, jednosložková, pestrá atd.

Nízká váha a zdraví

13. června 2008 v 17:14 | Bára
Pokud vážíte méně, než je předepsáno, radikálně, máte zřejmě nějaký problém. Buď trpíte poruchou příjmu potravy - anorexií, nebo bulimií, nebo máte fyzický problém a je potřeba zajít za svým lékařem. Poruchy příjmu potravy je závažné onemocnění, nevidíte že jste hubená, ale že jste tlustá. Rozpoznejte to včas, než bude pozdě a vyhledejte psychologa, ten vám poradí!

Vysoká váha a zdraví

13. června 2008 v 17:06 | Bára
Pokud vážíte více než je napsáno v tabulkách, třeba v té mé, máte nadváhu, což může vážně poškozovat vás i vaše tělo. Pokud máte vyšší váhu, ovlivňuje to klouby - více se namáhají, více se potíte při námaze, srdce musí pracovat rychleji atd. Může se stát, že dostanete nějakou srdeční chorobu, nabo dostat cukrovku, což je velmi závažné. Můžete mít nadváhu ze dvou důvodů, genetické a nebo více jíte a málo se pohybujete. Většinou jde s těmito problémi bojovat. Musíte jíst minimálně 5krát za den, po malých porcích. Nesmíte se přejídat, ani mít hlad, musíte naučit trávicí soustavu stále pracovat. Neuškodí vám ani malé cvičení. Pokud rádi jezdíte na kole, je to ideální. Můžete plavat, nebo jen tak chodit na procházky, hrát tenis, prostě co vás baví. Určitě musí být vaše strava dobře vyvážená, méně cukrů, které škodí, potřebujete sacharidy, bílkoviny atd. Více se dočtete v mém dalším článku o dietě.

BMI, váha atd.

13. června 2008 v 16:55 | Bára
Existuje několik metod na zjištění optimální hmotnosti... Jedna z nich je výpočet BMI. Já mám 175cm tedy: 1,75 krát 1.75. Vyjde mi: 3.0625. Svou váhu, třeba 61kg vydělím tím číslem co mi předtím vyšlo. Vyjde mi 19.9. Pokud bych měla toto číslo menší než 18, měla bych podváhu, pokud více než 25 tak nadváhu, čili pro mě by bylo nejlepší číslo od 18,1 do 24,9, což mám. Problémem však je, že stále ještě rostu, až do přibližně 18let takže se to třeba ještě změní. Tak se hned neděste kvůli malé odchylce...Tady je druhá určovací věcička, tabulka.
Vysvětlivky: p - podváha, o - optimální poměr, n - nadváha

40
45
50
55
60
65
70
75
80
180
p
p
p
p
o
o
o
o
n
175
p
p
p
p
o
o
o
n
n
170
p
p
p
o
o
o
n
n
n
167
p
p
p
o
o
o
n
n
n
165
p
p
o
o
o
o
n
n
n
160
p
o
o
o
o
n
n
n
n
157
p
o
o
o
n
n
n
n
n
155
p
o
o
o
n
n
n
n
n
150
o
o
o
o
n
n
n
n
n
 
 

Reklama